8 kwi 2014

You are what you eat

Popularne powiedzenie 'jesteś tym co jesz' jest idealnym sposobem do zmotywowania się do pracy. Myślę, że każdy wolałby być zdrową soczystą maliną, bądź apatyczną marchewką, niż wielkim bezkształtnym hamburgerem. W dzisiejszym poście przedstawię Wam mój dzienny jadłospis. Stosuję się do niego od miesiąca i naprawdę czuję się lepiej.

ŚNIADANIE
Jest najważniejsze! Kiedyś broniłam się przed nim rękami i nogami ale teraz wiem, że daje mi energię na cały poranek i przyspiesza mój metabolizm. Nie musi być duże ale muszę czuć po mim sytość. Wstaję 10 minut wcześniej (czasem 30  kiedy mam zamiar poćwiczyć, bo wiem że nie będę miała na to czasu po południu) i przygotowuję moją ulubioną owsiankę, bądź jajka na twardo z kromką pełnoziarnistego chleba. Odpuszczam masło oraz majonez!

DRUGIE ŚNIADANIE
Posiłki jem co trzy godziny i dzięki temu nie odczuwam głodu wieczorem. Drugie śniadanie jem w szkole. Najczęściej zabieram w pojemniczku wafle ryżowe i śliwki. Nie są to duże ilości. Około 3 wafli ryżowych oraz 4 śliwek. Od rana często nie udaje mi się napić czegoś ciepłego dlatego codziennie robię sobie do szkoły zieloną herbatę i wlewam ją do małego termosu.

LUNCH
Z moich wyliczeń wynika, że trzeci posiłek, (jem co trzy godziny) jeśli idę do szkoły na 8:00, powinnam zjeść o 13:30. O tej godzinie najczęściej jestem w szkole (chyba, że wymknę się z niej szybciej, wtedy jem w domu). Zwykle wrzucam do torby jabłko, bądź gruszkę, lub jak mam więcej czasu od rana pakuję do małego pojemniczka brokuły.

OBIAD
Obiad jest najczęściej ciepłym posiłkiem. Moim ulubionym wariantem jest zdrowotna zupka czyli zmiksowane pomidory, seler, cebula, papryka i inne warzywa. Jest naprawdę pyszna, bardzo sycąca i mało kaloryczna - idealny obiad. Problem pojawia się kiedy nie ma mnie w tych godzinach w domu. Jeśli tak się zdarza to odpuszczam obiad i ewentualnie zastępuję go sokiem jednodniowym kupionym po drodze w 'żabce'.

KOLACJA
Późno chodzę spać, więc kolacja zjedzona o godzinie 19 musi zagwarantować bark podjadania tuż przed snem. Uwielbiam ryby, a zwłaszcza łososia. Pomimo tego, że jest to ryba tłusta, przyspiesza metabolizm (przynajmniej tak wyczytałam w internecie :)). Dodatkiem do ryby jest szpinak liściasty. Kiedy jednak nie mam ochoty na rybę robię sałatkę z grillowanym kurczakiem. Oczywiście rezygnuję z sosów oraz olejów.
Czy chcielibyście zobaczyć na blogu kilka przepisów?
~ Marta

15 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba Twoje podejście do zdrowego żywienia :) w tej diecie jest wszystko czego organizm potrzebuje :) ja ostatnio maniakalnie wręcz jem kanapki z chrupkiego, ziarnistego pieczywa z serkiem twarogowym, zielonym ogórkiem, jajkiem i kiełkami, więc Twoje śniadanie baaardzo mi pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też ostatnio zaczęłam zdrowo się odżywiać :)
    Tak, możesz dodać taki post, będę miała więcej pomysłów na śniadanie/obiad.

    mogę liczyć na klik w linki? :)
    http://neelly-blog.blogspot.com/2014/04/wish-list-choiescom.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie to ujęłaś! I tekstowo i graficznie :) Uwielbiam twoje posty, wszystkie dopięte na ostatni guzik!
    finementesword.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę że jesz zdrowo a jadłospis bombowy, chętnie ujrze tu jakieś przepisy, bo na pewno skorzystam. A perspektywa posiłków co trzy godziny jest bardzo kusząca bo uwielbiam jeść zdrowo. P.S. ja także nie dodaję masła do chleby lubię bardziej smak dodatków.
    Zapraszam:
    http://fashion-this-is-it.blogspot.com
    Może was coś zainteresuję?

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy4/08/2014

    Ja raczej wolałabym abyś zrobiła post o sportach które uprawiasz itd :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale to przepięknie wygląda i na 100 procent smakuje ♥
    Buziaki ;*

    niikablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy4/08/2014

    Super zdjęcia i pomysł na kolejny post rownież :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy4/08/2014

    Zdjęcia perfekcyjne i pomysł z przepisami rownież

    OdpowiedzUsuń
  9. Marta jesteś moją motywacją! Podziwiam Cię że tak dobrze idzie Ci dążenie do idealnej sylwetki *.*
    http://xversvcex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja chyba zacznę się zdrowo odżywiać, bo ostatnio strasznie przytyłam :o

    dziennik-zuuzu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny post. Też staram się zdrowo odżywiać, ale mało z tego wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę popracować nad moim odżywianiem :) ruda-dziewczynka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny post ♥ cudowne zdjęcia, wszystko smakowicie wygląda ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajowy blog.
    Zapraszam do mnie http://nowaczkus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. zuuuupa pomidorowa! uwieeelbiam :)
    www.klaudiachrol.blogspot.se

    OdpowiedzUsuń